|
Hyundai Coupe Hyundai Coupe Klub Polska
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
konrad027
Początkujący
Dołączył: 25 Lut 2006
Posty: 164
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kielce
|
Wysłany: Sob 23:03, 25 Lut 2006 Temat postu: Ile do setki z 2.0 pod maską? |
|
|
Czy ktoś może mierzył przyśpieszenie swojego Coupe?
Że jest niezle przyśpieszenie to wiadomo ale ile dokładnie? Różne źródła daja różne info. Według katalogowych danych jest to 8,6s. Na ile to prawda?
Pewnie zalezy to od opon, benzyny itp. Czy pomiar 'na oko' moze byc choc troche wiarygodny? (ze stoperem w reku )
Słyszalem takze, ze jak ma sie inne niz fabryczne rozmiary felg/opon licznik wskazuje bledne predkości.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mizoo
Mistrzunio
Dołączył: 29 Gru 2005
Posty: 312
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 17:59, 26 Lut 2006 Temat postu: Re: Ile do setki z 2.0 pod maską? |
|
|
konrad027 napisał: | Czy ktoś może mierzył przyśpieszenie swojego Coupe? |
Ja mierzylem
G-Tech pod koniec kwietnia zeszlego roku;opony 205/50/15, VP95 -> 8.5
SSS 1 maja, fotokomorka, wybebeszony w srodku, 205/50/15, VPR99 -> 7.9
Najlepsze ET: 16.26
konrad027 napisał: | Według katalogowych danych jest to 8,6s. Na ile to prawda? |
To prawda ale to jest 8,6 do 96km/h (60 mph). Do 100km/h podaja 9.1s z tego co pamietam.
konrad027 napisał: | Pewnie zalezy to od opon, benzyny itp. Czy pomiar 'na oko' moze byc choc troche wiarygodny? (ze stoperem w reku ) |
Zalezy od bardzo wielu rzeczy Przede wszystkim od poziomu drogi, wiatru, opon, benzyny, temperatury, wysokosci n.p.m. (serio), czy chociazby czystosci filtra powietrza no i wagi kierowcy oraz jego umiejetnosci zmiany biegow. Pomiar ze stoperem w reku nie da zadnego odwzorowania rzeczywistego czasu.
konrad027 napisał: | Słyszalem takze, ze jak ma sie inne niz fabryczne rozmiary felg/opon licznik wskazuje bledne predkości. |
Dobrze slyszales Mialem z tym male problemy z poprzednim samochodzie [link widoczny dla zalogowanych] <- tu jest fajne narzedzie do przeliczania roznic.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
arturo
Fan
Dołączył: 03 Mar 2006
Posty: 289
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: W-wa
|
Wysłany: Pią 23:50, 03 Mar 2006 Temat postu: |
|
|
do 100 ... jest cienko bo to dość ciężkie auto jak na niespecjalny silnik z niecałymi 140 kucykami.... pomiary mi wyszły 10s - tak dokłądnie - co prawda warunki były nastepujace - masa fabryczna plus instalacja LPG i jej ograniczenia jak zwężka w dolocie itd.... kierowca plus pasażer (z przenośną hamownią na kolanach) no i najgorsze temperatura +30 jak wiadomo to nie pomaga. Tak więc sam kierowca bez balastu lpg robi ok 9,2 katalogowe... odrapany do gołego pewnie schodzi do 8,5 i to jest mniej więcej wszystko z tego fabrycznego oczywiście auta...reszta to już czysta magia - to nie jest szybkie auto polecam o tym pamiętać pod światłami
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kimsi_3
Arcyekspert
Dołączył: 25 Gru 2005
Posty: 1144
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Świdnica
|
Wysłany: Sob 6:35, 04 Mar 2006 Temat postu: |
|
|
arturo nie pisz, ze to cieżkie auto.... musze sie z toba nie zgodzic bo to auto nie jest ciezkie!!!! akurat przyrost masy do mocy jest w miare odpowiedni. gdyby tak nie było to auto nie miałoby takiego przyspieszenia i nie wyprzedaloby innych o wiele mocniejszych....
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mizoo
Mistrzunio
Dołączył: 29 Gru 2005
Posty: 312
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 1:48, 05 Mar 2006 Temat postu: |
|
|
kimsi_3 napisał: | arturo nie pisz, ze to cieżkie auto.... musze sie z toba nie zgodzic bo to auto nie jest ciezkie!!!! akurat przyrost masy do mocy jest w miare odpowiedni. gdyby tak nie było to auto nie miałoby takiego przyspieszenia i nie wyprzedaloby innych o wiele mocniejszych.... |
Warto spojrzec jak to faktycznie wyglada. Dla porownania dane innych aut o nadwoziu coupe:
Honda Civic coupe - 1110kg
Ford puma - 1115kg
Hyundai coupe - 1250kg
BMW 318Ci - 1285kg
Audi TT - 1280kg
Honda Accord coupe - 1355kg
Peugeot 406 coupe - 1385kg
Alfa GTV 1.8 - 1760kg
Wniosek z tego taki, ze jak na coupe to auto srednio ciezkie.
Kimsi.. przyrost masy mozna miec na silowni ale mozna sie zastanowic nad stosunkiem mocy do masy W przypadku naszego coupe wynosi 9kg/1KM.
Jesli chodzi o przyspieszenie w porownaniu do innych aut nie mozna sie sugerowac tym co sie dzieje na ulicy. Rozne rzeczy sa porobione w roznych autach, jedni maja gaz, inni podtlenek Jedyny wiarygodny sposob porownania to dane katalogowe. Na przyklad:
Audi A3 1.8T 150km - 8,2s
Mazda MX-5 1.8 146km - 8,4s
Toyota Celica 1.8 143km - 8,4s
Hyundai Coupe 2.0 139km - 8,9s
Audi TT Roadster 150km - 8,9s
Alfa 147 2.0 150km - 9,3s
BMW 318Ci 2.0 143km - 9,3s
Alfa 156 2.4 JTD 140km - 9,4s
Accord Coupe 2.3 150km - 10,1s
Peugeot 406 coupe 2.0 136km - 10,4s
Wynika z tego, ze takze jest srednio pod tym wzgledem. IMO silniki o takiej pojemnosci powinny miec wieksza moc ale hyundai (lub raczej mitsubishi) o to nie zadbal :roling eyes:
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Daniello
Ja tu tylko sprzątam
Dołączył: 24 Gru 2005
Posty: 926
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kielce
|
Wysłany: Nie 9:09, 05 Mar 2006 Temat postu: |
|
|
Mozei nie zadbal o moc ale na bank wplynelo to na uzyskanie wiekszych przebiegow bez remontu no chyba ze non stop butujemy go do czerwonego pola
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
speedmaster
Fan
Dołączył: 30 Gru 2005
Posty: 213
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: Nie 15:21, 05 Mar 2006 Temat postu: |
|
|
mizoo napisał: |
IMO silniki o takiej pojemnosci powinny miec wieksza moc ale hyundai (lub raczej mitsubishi) o to nie zadbal :roling eyes: |
nie wspominając o nowym Coupe 2.7 V6 :co?: gdzie przy tej pojemności moc powinna być znacznie wyższa niż oferowana :zniesmaczony:
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mizoo
Mistrzunio
Dołączył: 29 Gru 2005
Posty: 312
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 19:57, 05 Mar 2006 Temat postu: |
|
|
Dokladnie tak. Jesli nadal silnika sa produkowane dla hyundaia coupe przez mitsubishi to nic dziwnego, ze tak jest. Po co mieli by sobie robic konkurencje :/
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
speedmaster
Fan
Dołączył: 30 Gru 2005
Posty: 213
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: Nie 21:13, 05 Mar 2006 Temat postu: |
|
|
mizoo napisał: | Dokladnie tak. Jesli nadal silnika sa produkowane dla hyundaia coupe przez mitsubishi to nic dziwnego, ze tak jest. Po co mieli by sobie robic konkurencje :/ |
jakby ładnie było jakby takie 2.0T z Eclipsa (takiego jak Nowi mieli)wsadzili
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
arturo
Fan
Dołączył: 03 Mar 2006
Posty: 289
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: W-wa
|
Wysłany: Nie 22:05, 05 Mar 2006 Temat postu: |
|
|
kochani jestem pewnie nieodwracalnie uszkodzony bo miałem hondę... honda przekroczyłą już jakiś czas temu 1km/cm3 pojemności i nie odbija się to na trwałości i są to silniki które kręcą się tam gdzie Hyundai nie ma skali na obrotomierzu. Każdemu polecam przejachać się starym civem vti 1,6 160 km fabryka i ten silnik ma z 10 lat ...Integry podobnie... nie mówiąć o 2.o z CTR ostatniego czy S2000 to jest po prostu jakieś 10 lat przed naszym hyundajem ale nie dlatego, że hyundai się nie stara tylko dlatego, że ma inną strategię ...
Warto zdawać sobie sprawę, ze hyundai coupe niezależnie od wersji to poprostu przyzwoite toczydło ze średnim silnikiem i tyle - prawda was wyzwoli
a jak by ktoś nie wierzył - mam coupe RD od 3 lat prawie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kimsi_3
Arcyekspert
Dołączył: 25 Gru 2005
Posty: 1144
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Świdnica
|
Wysłany: Nie 23:01, 05 Mar 2006 Temat postu: |
|
|
ale to i tak nie zmienia faktu, ze nasze autka sobie nieźle radza.....
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
speedmaster
Fan
Dołączył: 30 Gru 2005
Posty: 213
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: Nie 23:13, 05 Mar 2006 Temat postu: |
|
|
kimsi_3 napisał: | ale to i tak nie zmienia faktu, ze nasze autka sobie nieźle radza..... |
uparta jesteś
ale postawa godna pochwalenia
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
arturo
Fan
Dołączył: 03 Mar 2006
Posty: 289
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: W-wa
|
Wysłany: Nie 23:48, 05 Mar 2006 Temat postu: |
|
|
heheheheh no tak deko OT ... proponuje doł do profilu nick ze skypa/gg no ja akurat skype bo tylko to sie rzebija przez zabespieczenia w robocie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
HIN
Nowicjusz
Dołączył: 12 Mar 2006
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warka
|
Wysłany: Nie 0:40, 12 Mar 2006 Temat postu: |
|
|
Witam
jestem świeżutki na forum tak więc najpierw chcę się przywitać.
A teraz kilka słów ode mnie do tematu.
Co do masy. Jak już powiedziano w temacie, H C jest mniej więcej w środku swojej klasy. I proponuję nie porównywać go do Forda Pumy bo to zupełnie różne bajki.
Dalej. Silniki serii beta, czyli te 2-litrówki jakie są w Coupe wszystkich generacji, nie mają nic wspólnego z jednostkami Mitsubichi.
Po trzecie. Nie porównujmy jednostek montowanych w H C z jednostkami Hondy z serii B czy z turbodoałdowanymi jednostkami Mitsubichi (ze starszego Eclipse/ EVO) czy z jakimikolwiek mocniejszymi jednostkami japońskimi. Postaram się wyjaśnić dlaczego na przykłądzie najnowszego modelu Coupe (GK). Otóż na przykład silnik B16 czy B18 Hondy. Opłaca im się robić takie silniki bo jeździły w:
-Civic
-CRX
-Integra
czyli opracowują silnik i potem sprzedają go w 3 różnych usportowionych modelach.
Teraz przykład Hyundaia. Mają jeden jedyny lekko sportowy model Coupe/ Tiburon. Głównym odniorcą tego modely jest rynek północnoamerykański. Więc bez sensu i zupełnie nieopłacalne było by robienie mocnego dwulitrowego silnika tylko po to żeby go zamontować do jednego jedynego modelu który na dodatek na swoim głównym rynku raczej sprzedaje się z silnikiem V6, bo amerykanie wolą większe pojemności. Tak więc zamontowano taki sam silnik jak w Lantrach czy Sonatach który nie ma mieć dużej mocy a być elastyczny, "kulturalny", mieć więcej momentu obrotowego w niższych obrotach itp itp. A to dlatego że przeciętnego użytkownika Lantry czy Sonaty nie interesuje duża moc w okolicach 7500 obr/min. Porównajcie skoki tłoka silnika Beta i innych, tych "mocnych" silników jak chociażby silniki Hondy Vtec czy Toyoty, Nissana i inne. I mimo to uważam że to całkiem niezły silnik, ponieważ jest dość wytrzymały.
Bardzo przepraszam za off topic ale mam nadzieje że wyjaśniłem pewnw kwestie.
żeby powrócić nieco do tematu:
Hyundai Coupe GK ma do setki (wg danych fabrycznych):
-2.0: 9,2
-2.7: 8,2
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
arturo
Fan
Dołączył: 03 Mar 2006
Posty: 289
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: W-wa
|
Wysłany: Nie 11:17, 12 Mar 2006 Temat postu: |
|
|
a kto broni Hyundajowi wkładać jednego silnika do kilku modeli...chwila a czy np 1,6 nie szło poczynając od lantry przez coupe, accent.... to samo 1,8 w lantrze i coupe na stany, 2.0 tez oba modele i prawie to samo wsadzone do sonaty.... to HIN nie ma nic do rzeczy, po prostu w silnikach to honda jest deko do przodu i tyle, tydzień temu oglądałem desola ponad 10 letniego dla kumpla ...skrzynia fabryka z tak krótkim skokiem i tak precyzyjna ze potem jak wsiadłem do coupe mojego to zdawało mi się że juz 3 to gdzieś sięgam za schowek pasażera prawie .... no ale za to wygoniej mi się siedziało o niebo wygodnej i tak lubie moją mała
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|