|
Hyundai Coupe Hyundai Coupe Klub Polska
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Lukhor
Początkujący
Dołączył: 01 Lis 2006
Posty: 162
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bytom
|
Wysłany: Nie 8:38, 11 Mar 2007 Temat postu: Jakis czujnik czy co ? |
|
|
Witam !
Juz drugi raz zdarzylo mi sie cos takiego :
Samochod zaparkowany na ok 6 godzin na baardzo lekkim pochyleniu. Wrzucam wsteczny, dodaje gazu i odpuszczam sprzeglo. Silnik sie kreci a samochod ledwo co drgnie. Odpuszczam dalej sprzeglo i silnik pada mimo 1000 obr/min. Dodam gazu i odpuszcze sprzeglo - silnik rowniez pada po przekroczeniu 2000 obr/min. Jesli sprzeglo jest wcisniete do konca a ja pogazuje to nie gasnie osiagajac pelny zakres obrotow/min.
Wypchnalem samochod do pozycji kiedy moge jechac do przodu, wrzucam jedynke i jade bez zadnych padow jednak z objawami ktore opisalem ponizej. Zdarzylo sie to dwa razy i tylko dotyczylo wstecznego biegu. Obydwa przypadki wystapily przy mglistej pogodzie.
Czasem dzieje mi sie rowniez takie cos :
Przy jezdzie ze stala predkoscia (ok 60 km/h) odpuszczam gaz i za chwile dodaje. Podczas odpuszczenia poczatkowo samochod wogole nie zwalnia i dopiero po chwili zaczyna mocniej zwalniac. Po powtornym wcisnieciu gazu samochod nie reaguje by dopiero po 3-4 sekundach szarpnac i zaczac normalnie pracowac. Ratuje sie przed tym szarpnieciem wciskajac sprzeglo i wtedy obroty gwaltownie spadaja do ok 500 obr/min a czasem do zgasniecia silnika (niebezpiecznie na zakretach bo nagle przestaje dzialac wspomaganie).
Ponadto, srednio raz na tydzien przy starcie :
Uruchamiam kluczykiem rozruch. Rozrusznik pokreci dwa razy i zdycha. Odruchowo odpuszczam i powtarzam operacje ale dzieje sie to juz bez takiej pauzy. Raz sie przemoglem i nie odpuscilem kluczyka - rozrusznik odzywal na jeden obrot i znowu pauza.
Do tej pory na wlasna reke wymienilem :
- Swiece
- Kable WN
- Filtr powietrza
Sprawdzilem akumulator, uzupelnilem elektrolit, przetarlem klemy.
Dolalem troche denaturatu to baku, buteleczke STP
Po tych zabiegach przez pare tygodni nic sie nie dzialo (oprocz problemow z uruchamianiem) i wczoraj znowu sie zaczelo.
Zapewne czeka mnie wizyta u mechanika ale chcialbym sie najpierw was poradzic co to moze byc i ile kosztowac bo nie wiem czy jechac do ASO czy do "fachury"
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lesio77
Nowicjusz
Dołączył: 15 Gru 2006
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 9:35, 11 Mar 2007 Temat postu: |
|
|
wydaje mi sie ze to jest silniczek krokowy!!
umyc w benzynie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Lukhor
Początkujący
Dołączył: 01 Lis 2006
Posty: 162
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bytom
|
Wysłany: Nie 9:42, 11 Mar 2007 Temat postu: |
|
|
Umylem w ekstrakcyjnej i denaturacie...Zapomnialem napisac
Chyba ze sam silniczek jest walniety. Przygladalem sie mu. Jest tam taka ruchoma metalowa scianka ktora odcina przeplyw powietrza jednak nie jest ona do konca zamknieta. Zostaje ok 1 mm przelotu.
U was tez tak to wyglada ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Daniello
Ja tu tylko sprzątam
Dołączył: 24 Gru 2005
Posty: 926
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kielce
|
Wysłany: Nie 10:13, 11 Mar 2007 Temat postu: |
|
|
Mi te objawy pasuja na zabrudzona przepustnice wykrecic i wyczyscic powinno byc ok. Sprawdz tez czy nie przycicna ci sie delikatnie linka gazu. Pozdrawiam.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Lukhor
Początkujący
Dołączył: 01 Lis 2006
Posty: 162
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bytom
|
Wysłany: Nie 10:20, 11 Mar 2007 Temat postu: |
|
|
Przepustnica ? A gdzie tego szukac ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lesio77
Nowicjusz
Dołączył: 15 Gru 2006
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 10:38, 11 Mar 2007 Temat postu: |
|
|
do przepustnicy dochodzi waz od filtra powietrza,wiec chyba to jasne!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Daniello
Ja tu tylko sprzątam
Dołączył: 24 Gru 2005
Posty: 926
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kielce
|
Wysłany: Nie 11:09, 11 Mar 2007 Temat postu: |
|
|
przy kolektorze ssacym
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kowal
Nowicjusz
Dołączył: 05 Mar 2007
Posty: 80
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Moskorzew
|
Wysłany: Pon 0:04, 12 Mar 2007 Temat postu: |
|
|
tak w silniczku krokowym musi byc ta mala szparka
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kowal
Nowicjusz
Dołączył: 05 Mar 2007
Posty: 80
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Moskorzew
|
Wysłany: Pon 0:07, 12 Mar 2007 Temat postu: |
|
|
a jak ta przepustnice sie czysci?? i czym?? trzeba ja calą wyjac??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Daniello
Ja tu tylko sprzątam
Dołączył: 24 Gru 2005
Posty: 926
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kielce
|
Wysłany: Czw 6:59, 15 Mar 2007 Temat postu: |
|
|
czyscisz obojetne czym cala najlepiej zdemontowac.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
arturo
Fan
Dołączył: 03 Mar 2006
Posty: 289
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: W-wa
|
Wysłany: Czw 18:04, 22 Mar 2007 Temat postu: |
|
|
coś się wyjasniło? bo ciekawe objawy miałeś ? nawiasem sprawdziłeś może stan akumulatora? i ładowanie?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Lukhor
Początkujący
Dołączył: 01 Lis 2006
Posty: 162
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bytom
|
Wysłany: Czw 19:49, 22 Mar 2007 Temat postu: |
|
|
Sprawdzilem akumulator. Jest ok.
Po dluzszych rozmyslaniach dochodze do tego ze to cos z ukladem paliwowym. Objawy pojawiaja sie przy wilgotnej atmosferze i nasilaja gdy jest malo paliwa w baku. Co dziwne nie zawsze przy takich warunkach pojawiaja sie te objawy.
Co najbardziej mnie dziwi to to ze mimo iz silnik jest zagrzany, nie szarpie przy zwyklej jezdzie do przodu to potrafi kilka razy zgasnac przy jezdzie wstecz. Przed chwila juz bylem przeszczesliwy ze znalazlem rozwiazanie dolewajac poprostu paliwa do baku a tu przy cofnieciu 3 m silnik zdechl mimo utrzymania ok 1500 obr.min
Zastanawiam sie czy nie jest to sprawa wtryskiwaczy. Ale czy nie dzialo by sie to caly czas jesli byly by zuzyte lub zabrudzone ?
Nauczylem sie juz sobie z tym radzic ale mimo to strasznie mnie to wkurza.
Teraz sprawdzam jego spalanie bo jak wzroslo do jakichs niespotykanych wartosci to bede musial odstawic kolesia do serwisu.
Jutro podjade do warsztatu gdzie maja komputer. Moze tam sie cos wyjasni
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|