|
Hyundai Coupe Hyundai Coupe Klub Polska
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
qzmp
Mistrzunio
Dołączył: 02 Mar 2006
Posty: 371
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 5/5 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Śro 21:38, 03 Maj 2006 Temat postu: |
|
|
Zgadzam się absolutnie ... tak też myślałem, że to jakąś ściemą jedzie ... w szczególności cena mnie przekonała, że gra nie warta świeczki ... dziękuję za sprowadzenie mnie na ziemię
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kimsi_3
Arcyekspert
Dołączył: 25 Gru 2005
Posty: 1144
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Świdnica
|
Wysłany: Śro 21:39, 03 Maj 2006 Temat postu: |
|
|
jak komus suszarke trzeba to moge dać bo bede sobie nowa kupowała.... (żartuje oczywiscie)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
qzmp
Mistrzunio
Dołączył: 02 Mar 2006
Posty: 371
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 5/5 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Śro 21:41, 03 Maj 2006 Temat postu: |
|
|
Kimsi ,,, suszarkę może nie, ale antenkę hehe .. może będzie mi lepiej radio odbierać ..
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
arturo
Fan
Dołączył: 03 Mar 2006
Posty: 289
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: W-wa
|
Wysłany: Pią 21:38, 12 Maj 2006 Temat postu: |
|
|
ludziska co wy z tą anteną gzmp wyślij mi swoją antenkę ja ją rozbiorę wyczyszczę i zobaczymy czy się poprawi działanie jak będzie poprawa to zmówisz za mnie paciorek
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
SeBeK
Fan
Dołączył: 17 Kwi 2006
Posty: 292
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 16:26, 14 Maj 2006 Temat postu: |
|
|
a a
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez SeBeK dnia Sob 18:15, 02 Wrz 2006, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
arturo
Fan
Dołączył: 03 Mar 2006
Posty: 289
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: W-wa
|
Wysłany: Nie 18:00, 14 Maj 2006 Temat postu: |
|
|
heheheeh wiesz żartowniś pewnie jakiś jakoś sobie to cięzko wyobrażam no ale wiesz człowiek się uczy całe życie dlaczego nie w końcu kolektor aluminiowy..stożek bedzie na rurze zamiast w obudowie filtra w razie BUM niema co się rozwalić....no tylko ryzyko , ze bedzie za ubogo ... ale to się pewnie da ustawić
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
HIN
Nowicjusz
Dołączył: 12 Mar 2006
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warka
|
Wysłany: Śro 20:45, 17 Maj 2006 Temat postu: |
|
|
Dla benzyny:
mieszanka tzw stoichiometryczna czyli taki stosunek paliwa do powietrza w którym całe paliwo się spala i spalanie to "produkuje" najmniej szkodliwych spalin to stosunek wagowy zwany też AFR 14,7:1 (powietrze:paliwo). Tak jak pisał Arturo, jest to stosunek idealny chemicznie, przy takim AFR uzyskujemy najczystsze spalanie i paliwo jest w 100% spalone, katalizator pracuje najbardziej wydajnie. Taki stosunek najczęściej występuje przy wolnych obrotach (tzw bieg jałowy) gdy nie wciskamy nic gazu, czasem też przy bardzo małych obciążeniach. Przy AFR (o ile dobrze pamiętam) 16:1 mieszanka ma problemy ze spalaniem, przy 8:1 powstaje gęsty czarny dym. Poza tym: im mieszanka uboższa, tym wyższe temperatury spalania co (jak pisał już Arturo) może być bardzo szkodliwe, na skutek wzrostu temperatury może również wystąpić spalanie stukowe, powstają również tlenki azotu (azot ulega spalaniu w wysokich ciśnieniach i wysokiej temperaturze), im mieszanka bogatsza tym temperatury mniejsze. Niestety komora spalania w silniku tlokowym (Wankla też ale Wankle pominę) nie zapewnia idealnych warunków spalania, jak również wymieszania paliwa z powietrzem. Tak więc największą moc uzyskuje się przy bogatszych mieszankach niż stoichiometryczna- najczęściej w zakresach 11:0- 13:0 (tzw reach best torque i lean best torqe, ale tu już jest różnie w różnych silnikach)- po to aby każda cząsteczka tlenu na pewno miała paliwo do spalenia- aby maksymalnie wykorzystać cały dostępny tlen. AFR w tych zakresach występuje przy większych obciążeniach oraz w pełni otwartej przepustnicy (WOT- Wide Open Throttle). Teraz tak: przy małych obciążeniach i biegu jałowym, ECU korzysta z sygnału sondy Lambda i koryguje mieszankę tak aby dążyć do stoichiometrycznej- jest to tak zwana praca w pętli zamkniętej. Niestety stosowane powszechnie w motoryzacji sondy Lambda są to sondy wąskopasmowe- pokazują odpowiednie napięcie (3V jeśli dobrze pamiętam) tylko i wyłącznie przy AFR dokładnie 14,7:1- jeżeli jest choć trochę niższy to pokazuje napięcie dużo niższe, jeśli wyższy- to wyższe. Tak więc sygnału z takiej sondy można użyć jedynie do ustalania stoichiometrycznego składu mieszanki. Stąd też biorą się te wahania AFR. Niestety jeśli potrzebujemy max mocy, otwieramy w 100% przepustnicę i chcemy uzyskać AFR bogatszy niż 14,7, taka Lambda nic nam nie pomoże- pokaże tylko że mieszanka jest bogatsza niż 14,7, nic więcej tak więc jest zupełnie nieprzydatna (jeśli np najwyższą moc osiągamy przy 12,5:1). Wtedy ECU przechodzi w tryb tzw pętli otwartej i nie korzysta z korekcji sondy lambda i ustala czas wtrysku wyłącznie na podstawie danych z innych czujników (przepływomierz- MAF, VAF, MAP etc) oraz zapisów w mapach paliwowych. Chyba na tyle jeśli chodzi o benzynę.
Jeśli chodzi o LPG, nie znam AFR-ów jakie powinny tam występować, ale poza samymi wartościami przypuszczam że wszystko jest tak samo albo co bardzo podobnie.
Jeszcze słówko na temat "superchargerów" (tych elektrycznych)- Panowie, darujmy sobie.... I nie dawajmy się nabrać na takie "super okazje i hity"
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
arturo
Fan
Dołączył: 03 Mar 2006
Posty: 289
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: W-wa
|
Wysłany: Czw 8:43, 18 Maj 2006 Temat postu: |
|
|
HIN miało być prosto heheheheheh no i teraz tylko wypada dodać, że jak masz odpowiednią sonde to sobie stawiasz na słupku A wskaźnik AFR i możesz sobie poparzeć kiedy jesteś bogaty a kiedy ubogi .....
co do LPG to podobno stechiometryczna dla gaziku 15.5 : 1
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
HIN
Nowicjusz
Dołączył: 12 Mar 2006
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warka
|
Wysłany: Pią 16:47, 19 Maj 2006 Temat postu: |
|
|
Starałem się jak mogłem; jeśli coś nie jasne to proszę o pytania
Cytat: | teraz tylko wypada dodać, że jak masz odpowiednią sonde to sobie stawiasz na słupku A wskaźnik AFR i możesz sobie poparzeć kiedy jesteś bogaty a kiedy ubogi .....
|
Tak, ale wskaźnik + sonda UEGO to spory wydatek więc już z na starcie jesteś uboższy
Dla propanu jest to 9:1, ale LPG to nie sam propan.
Pozdr
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|