|
Hyundai Coupe Hyundai Coupe Klub Polska
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mlynek6
Nowicjusz
Dołączył: 13 Wrz 2006
Posty: 58
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 14:39, 20 Lis 2006 Temat postu: Oszczędne spalanie |
|
|
Mam pytanie nie mam ksiażki do swojego autka mam silnik 2.0 z roku 2000. Może sie orientujecie na jakie obroty wchodzić żeby naj mniej utko paliło a poza tym jaka prędkość jazdy do tego optymalna na trasie bo jak ostatnio ciołem po obwodnicy to mi sie wir w baku zrobił . Tak ze chyba troszke za szybko ! a mam jechac w trase i sie zastanawiam przy jakiej predkości bedzie najbardziej oszczednie !
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mizoo
Mistrzunio
Dołączył: 29 Gru 2005
Posty: 312
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 10:32, 21 Lis 2006 Temat postu: Re: Oszczędne spalanie |
|
|
Postaram sie cos doradzic z wlasnego doswiadczenia:
- przyjeto, ze najlepszy wspolczynnik oporu do przelozen na 5 biegu i predkosci to 90km/h na 5 biegu (warto na gps sprawdzic czy licznik nie przeklamuje i ile)
- hamowanie silnikiem to moment, w ktorym wtrysk paliwa zostaje odciety, przy rozsadnym stosowaniu (nie przeginajac z obrotami) nie zuzywa sie w ten sposob silnika a zaoszczedza sie paliwo, klocki hamulcowe i generalniej jest to bezpieczniejsze (tak nas uczyli przeciez na "L" )
- tutaj sie moge mylic, jesli tak to mnie poprawcie, ale maksymalny moment obrotowy to chyba najekonomiczniejsza jazda
- bardzo wolne przyspieszanie wcale nie ograniczy ilosci spalonego paliwa, wrecz przeciwnie - dluzej bedzie trwalo zanim osiagniemy ekonomiczna predkosc
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mlynek6
Nowicjusz
Dołączył: 13 Wrz 2006
Posty: 58
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 22:31, 21 Lis 2006 Temat postu: Re: Oszczędne spalanie |
|
|
mizoo napisał: | - tutaj sie moge mylic, jesli tak to mnie poprawcie, ale maksymalny moment obrotowy to chyba najekonomiczniejsza jazda
- bardzo wolne przyspieszanie wcale nie ograniczy ilosci spalonego paliwa, wrecz przeciwnie - dluzej bedzie trwalo zanim osiagniemy ekonomiczna predkosc |
Przypuszczam że to byłżarcik z tymi dwoma punktami ale widzę że nie jest to takie łatwe pytanie jak myślałem albo poprostu jaźdzcy auta spod literki H tego nie sprawdzali tylko żyłują swoje bolidy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Marcin
Fan
Dołączył: 30 Cze 2006
Posty: 295
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Pszczyna
|
Wysłany: Śro 6:55, 22 Lis 2006 Temat postu: |
|
|
zyłuja i to jak przynajmiej ja,ale z tego co wyczaiłem to miedzy 3 tys obr a 4tys pali najmiej.moje najmiejsze to 8 a najwieksze 18l hehe
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Lukhor
Początkujący
Dołączył: 01 Lis 2006
Posty: 162
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bytom
|
Wysłany: Śro 7:05, 22 Lis 2006 Temat postu: |
|
|
Miedzy 3 a 4 ? To juz przeciez dosyc dynamiczna jazda ? A jak miales miedzy 2 a 3 tysiace ?
Ja narazie mam 8.30 l/100 przy w/w obrotach
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kimsi_3
Arcyekspert
Dołączył: 25 Gru 2005
Posty: 1144
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Świdnica
|
Wysłany: Śro 9:26, 22 Lis 2006 Temat postu: |
|
|
a tam panowie..... u mnie obroty sa stale ponad 4-5 tys..... wkoncu coupe lubi wysokie obroty
nie patrze na oszczedna jazde, poniewaz tym samochodem nieda sie spokojnie jezdzic (bynajmniej w moim przypadku).....
ale jezeli chodzi o trase..... to powiem tak.... jadac 100km/h (w kolumnie ze znajomymi) zauwazlylam,ze coupe spalilo wiecej niz jadac jakies 120-140km/h.....
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Marcin
Fan
Dołączył: 30 Cze 2006
Posty: 295
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Pszczyna
|
Wysłany: Śro 15:49, 22 Lis 2006 Temat postu: |
|
|
dynamiczna jazda??hmmm...duzo zalezy od tego ile tego gazu docisniesz!!!no atak namarginesie to cieszko mi takze jest jezdzic oszczednie nieda sie hehe a trasa to juz calkiem (zygzakiem)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
zixon
Ja tu tylko sprzątam
Dołączył: 24 Gru 2005
Posty: 243
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: ŁÓDŹ
|
Wysłany: Czw 23:15, 23 Lis 2006 Temat postu: |
|
|
hmm, sluchajcie ja zrobilem taki maly test... pojechalem 140km i jechalem predkoscia oscylujaca przy 90km/h maksymalna zas byla 100.Auto po dokladnym przeliczeniu spalilo mi ok 7.5l na 100km.
Chodz tak jak kimsi napomniala ciezko sie jedzi tak mega eco
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
arturo
Fan
Dołączył: 03 Mar 2006
Posty: 289
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: W-wa
|
Wysłany: Pią 0:46, 24 Lis 2006 Temat postu: |
|
|
jak chcesz mało spalić to obroty w okolicy 3k - wystarczy sprawdzić wykres mocy i momentu i jest wszytko jasne.
co do prędkości to przekraczanie 120 to walka z oporami powietrza i tu zwykle zaczyna się sporo palić paliwa.
rozumiem frajdę z jazdy i o tym nie ma co gadac jednak powiem po raz 100 oczywistą rzecz, jak masz do zrobienia 400km to utrzymywanie prędkości w zakresie 130-160 jest wyjątkowo męczące i mało efektywne
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Andrew
Nowicjusz
Dołączył: 05 Paź 2006
Posty: 44
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: Pią 15:29, 24 Lis 2006 Temat postu: |
|
|
Męczące nie jest jeśli tnie się piękną, gładziutką autostradą Wtedy to nawet przyjemność
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kacza23
Nowicjusz
Dołączył: 12 Sty 2006
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Goleniów
|
Wysłany: Śro 11:47, 29 Lis 2006 Temat postu: |
|
|
teraz ja cos dodam ze swojego doswiadczenia:
jechalem do stockholmu calą droge 130 km/h predkosc praktycznie nie spadala ani nie zwiekszala sie i ku mojemu zdziwieniu coupe spalilo mi 7,3 l nie cale nawet, ale w powrotnej drodze okolo 300 km pokonalem z predkoscia 180 (przez niemcy) i uwizcie wskazowka paliwa w oczach znikala.
natomiast na trasie jesli jade i nie przekraczam 100 km/h moja strzalka spalila 6,8 l i jest to najmniejszy osoagniety wynik.
Jestem w szoku ze autem ze 140 konnym sinikiem mozna osignac takie spalanie i TO JEST NAJWIEKSZA ZALETA HYUNDAII one są lekkie a coupe to w ogóle dzieło sztuki, nie dość ze piekny wygląd, bezawaryjny to w dodatku przyspieszenie a przede wszystkim elastyke ma rewelacyjne nawet czytalem test modelu z 98 roku i napisali ze elastyka coupe jest szokujoco wysmienita( mowie o silniku 2,0 ). tak wiec jest to super spalanie przy mocy 140 koni
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Lukhor
Początkujący
Dołączył: 01 Lis 2006
Posty: 162
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bytom
|
Wysłany: Śro 16:39, 29 Lis 2006 Temat postu: |
|
|
arturo napisał: | jak chcesz mało spalić to obroty w okolicy 3k - wystarczy sprawdzić wykres mocy i momentu i jest wszytko jasne.
|
W jaki sposob wykres mocy i momentu ma sie do spalania ?
Gdzie wogole mozna obejrzec takie krzywe ?
Lukhor
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mlynek6
Nowicjusz
Dołączył: 13 Wrz 2006
Posty: 58
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 12:43, 15 Gru 2006 Temat postu: |
|
|
W poniedziałek szykuje mi sie wyjazd do Warszawy skorzystamy z rad i spróbujemy utrzymywać predkość koło 100 km\h bedzie to meczące (wezmę jakąś ostrą nute żeby nie przysnąć) ale zobaczymy jakie rezultaty przyniesie jak chodzi o chłeptanie paliwka .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mlynek6
Nowicjusz
Dołączył: 13 Wrz 2006
Posty: 58
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 12:47, 15 Gru 2006 Temat postu: |
|
|
zapomniałem dodać że jade z Krakowa tak że droga elegancka do testowania aczkolwiek niewiem czy przez Kielce i Radom jechać czy sie pchać koło Katowic bo różnie ludzie jeżdzą ale chyab przez kielce śmigne
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
sibol
Nowicjusz
Dołączył: 29 Paź 2006
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wroclaw
|
Wysłany: Pon 9:18, 01 Sty 2007 Temat postu: |
|
|
Witam klubowiczow juz w Nowym 2007 Roku. Spiesze by pochwalic sie Wam naszym (Ja i moj HC) nowym rekordem dotyczacym spalania. A wiec historia wyglada tak: przed sylwestrem udalem sie z rodzinka na maly wypadzik z Wroclawia do Zielenca (biale szalenstwa) i do sasiadow Czechow, po male zakupy... W obie strony zrobilem 270km i ku mojemu zdziwieniu przy uzupelnianiu paliwa okazalo sie ze zuzylismy 16litrow (95). Co w rozrachunku daje 5,9l/100km WOW! Faktem jest ze wskazowka nie przekraczala 120km/h, a srednio oscylowala w okolica 100km/h, ale dodam iz wyprzedzalem i krecilem baczki na osniezonym parkingu. Co Wy na to?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|