|
Hyundai Coupe Hyundai Coupe Klub Polska
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
danilo
Nowicjusz
Dołączył: 03 Sty 2007
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 21:26, 23 Sty 2007 Temat postu: Ściąga w koleiny |
|
|
Cześć.
Miesiąc temu zaopatrzyłem się w piękną kupetę 2.0 z 1997 roku.
Od razu jak wsiadlem w maszynę to zwróciłem uwagę na pewna rzecz - a mianowicie jeśli samochód poczuje jakąś koleinę to zaraz stara mi się skręcić kierownicą i w nią ściąga. Muszę wówczas mocno trzymać kierownicę aby nie zmienić pasa (o zgrozo). Przy spokojnej jeździe da się to jakoś ścierpieć ale jak wciskam mocniej gaz i zmieniam biegi to samochód poprostu jeździ od lewej do prawej (przy zmianie biegów tak jakby siły ściągania jest mniejsza wiec tak jak by wracał do swojego i tak nieidealnego toru jazdy ale jak mu wciskam gaz to znowu szuka kolein i w nie stara się ściągnąć)
Opony z przodu wymieniłem i pojechałem na zbieżoność. Gość podregulował sprzęt. Ponadto wyszło, że:
-wyprzedzenie osi sworznia zwrotnicy:
LP +2'11 (fabryka: +2'21/ +0'30 -0'30)
PP +1'48 (fabryka: +2'21/ +0'30 -0'30)
- pochylenia kół:
LP - 0'51 (fabryka: +0'00/ +0'30 -0'30)
PP + 0'09 (fabryka: +0'00/ +0'30 -0'30)
LT - 1'32 (fabryka: -0'42/ +0'30 -0'30)
PT - 0'35 (fabryka: -0'42/ +0'30 -0'30)
Te wartości są podobno nie regulowalne.
Co o tym myślicie? Czy macie podobne objawy? Mi też gość mówił że opona niskiego profilu, samochód niski itd więc może tak poprostu mieć... Na prostej nawierzchni prowadzi się bez zarzutu (hamuje i przyspiesza jadąc po swoim torze i nigdzie nie ściąga) a na koleinach poprostu ściąga.
Help :p
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Zet
Początkujący
Dołączył: 31 Sie 2006
Posty: 186
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: warmińsko-mazurskie
|
Wysłany: Wto 21:45, 23 Sty 2007 Temat postu: |
|
|
A jakie masz kółka i opony? Jest to raczej zjawisko normalne przy szerokij oponie i niskim profilu. Obecnie jezdze na zimowkach 14-calowych o szerokosci 185 i teraz koleiny nie sa mi straszne. Jednakze na 17-calowych letnich kolkach z oponami 205/40/R17 juz nie jest tak wesolo i trzeba mocno trzymac kierownice na koleinach. To niestety normalne
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bombel
Wszechwiedzący
Dołączył: 04 Lut 2006
Posty: 537
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 3/5 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Wto 22:18, 23 Sty 2007 Temat postu: Re: Ściąga w koleiny |
|
|
danilo napisał: | Cześć.
Miesiąc temu zaopatrzyłem się w piękną kupetę 2.0 z 1997 roku.
Od razu jak wsiadlem w maszynę to zwróciłem uwagę na pewna rzecz - a mianowicie jeśli samochód poczuje jakąś koleinę to zaraz stara mi się skręcić kierownicą i w nią ściąga. Muszę wówczas mocno trzymać kierownicę aby nie zmienić pasa (o zgrozo). Przy spokojnej jeździe da się to jakoś ścierpieć ale jak wciskam mocniej gaz i zmieniam biegi to samochód poprostu jeździ od lewej do prawej (przy zmianie biegów tak jakby siły ściągania jest mniejsza wiec tak jak by wracał do swojego i tak nieidealnego toru jazdy ale jak mu wciskam gaz to znowu szuka kolein i w nie stara się ściągnąć)
Opony z przodu wymieniłem i pojechałem na zbieżoność. Gość podregulował sprzęt. Ponadto wyszło, że:
-wyprzedzenie osi sworznia zwrotnicy:
LP +2'11 (fabryka: +2'21/ +0'30 -0'30)
PP +1'48 (fabryka: +2'21/ +0'30 -0'30)
- pochylenia kół:
LP - 0'51 (fabryka: +0'00/ +0'30 -0'30)
PP + 0'09 (fabryka: +0'00/ +0'30 -0'30)
LT - 1'32 (fabryka: -0'42/ +0'30 -0'30)
PT - 0'35 (fabryka: -0'42/ +0'30 -0'30)
Te wartości są podobno nie regulowalne.
Co o tym myślicie? Czy macie podobne objawy? Mi też gość mówił że opona niskiego profilu, samochód niski itd więc może tak poprostu mieć... Na prostej nawierzchni prowadzi się bez zarzutu (hamuje i przyspiesza jadąc po swoim torze i nigdzie nie ściąga) a na koleinach poprostu ściąga.
Help :p |
bez wzgledu na opony czy sa niskoprofilowe czy nie wartosci ktore w twoim coupe stwierdzono-wyszly z pomiarow w kilku przypadkach znacznie odbiegaja od dopuszczalnych norm wiec moim zdaniem cos jest nie tak i nie mozna tego zwalac na opony trzeba sie zastanowic jak to zmienic albo sprawdzic czy auto nie mialo mega dzwona
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
b3_acid
Mistrzunio
Dołączył: 12 Lis 2006
Posty: 364
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Wto 23:07, 23 Sty 2007 Temat postu: Re: Ściąga w koleiny |
|
|
danilo napisał: | Cześć.
Co o tym myślicie? Czy macie podobne objawy? Mi też gość mówił że opona niskiego profilu, samochód niski itd więc może tak poprostu mieć... Na prostej nawierzchni prowadzi się bez zarzutu (hamuje i przyspiesza jadąc po swoim torze i nigdzie nie ściąga) a na koleinach poprostu ściąga.
Help :p |
a na prostej rownej drodze jak calkiem puscisz kierownice to nie sciaga ?
zgadzam sie z bombel ze napewno cos jest nie tak, na kazdej oponie sie odczuje koleiny...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bombel
Wszechwiedzący
Dołączył: 04 Lut 2006
Posty: 537
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 3/5 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Wto 23:23, 23 Sty 2007 Temat postu: |
|
|
no wlasnie pomijam czy
sciaga czy nie
czy nierowno zuzywaja sie opony
czy na wybojach czy na plaskiej drodze
i inne
auto powaznie nie trzyma wymiarow fabrycznych i jakas tego przyczyna musi byc
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
b3_acid
Mistrzunio
Dołączył: 12 Lis 2006
Posty: 364
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Śro 9:16, 24 Sty 2007 Temat postu: |
|
|
i jeszcze wydaje mi sie ze zbieznosc nie odpowiada za sciaganie samochodu bo odpowiada za pare kol juz bardziej kat pochylenie kol...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
danilo
Nowicjusz
Dołączył: 03 Sty 2007
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 12:23, 24 Sty 2007 Temat postu: |
|
|
bombel napisał: | no wlasnie pomijam czy
sciaga czy nie
czy nierowno zuzywaja sie opony
czy na wybojach czy na plaskiej drodze
i inne
auto powaznie nie trzyma wymiarow fabrycznych i jakas tego przyczyna musi byc |
Istotonie - lewa strona odbiega od fabrycznych danych, ale czy to może mieć aż taki wpływ? Mechanik powiedział, że coś tu się musiało dziać ale na te objawy co wskazałem to raczej nie ma wpływu. Oglądałem pod spodem i wygląda na nie bite. W każdym razie - czy istnieje jakaś opcja poprawy konta nachylenia koła w HC? przednie opony miał starte od zewnątrz jak go kupiłem. Zaraz potem wymieniłem i póki co zrobiłem 500 km więc nie naturalnych śladów zużycia oponynie zauważę narazie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
danilo
Nowicjusz
Dołączył: 03 Sty 2007
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 12:30, 24 Sty 2007 Temat postu: Re: Ściąga w koleiny |
|
|
b3_acid napisał: | danilo napisał: | Cześć.
Co o tym myślicie? Czy macie podobne objawy? Mi też gość mówił że opona niskiego profilu, samochód niski itd więc może tak poprostu mieć... Na prostej nawierzchni prowadzi się bez zarzutu (hamuje i przyspiesza jadąc po swoim torze i nigdzie nie ściąga) a na koleinach poprostu ściąga.
Help :p |
a na prostej rownej drodze jak calkiem puscisz kierownice to nie sciaga ?
zgadzam sie z bombel ze napewno cos jest nie tak, na kazdej oponie sie odczuje koleiny... |
na prostej drodze idzie jak należy - nigdzie nie sciąga ani jak wcisnę gaz do dechy ani jak hamuję z piskiem
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
b3_acid
Mistrzunio
Dołączył: 12 Lis 2006
Posty: 364
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Śro 17:43, 24 Sty 2007 Temat postu: |
|
|
danilo napisał: | bombel napisał: | no wlasnie pomijam czy
sciaga czy nie
czy nierowno zuzywaja sie opony
czy na wybojach czy na plaskiej drodze
i inne
auto powaznie nie trzyma wymiarow fabrycznych i jakas tego przyczyna musi byc |
Istotonie - lewa strona odbiega od fabrycznych danych, ale czy to może mieć aż taki wpływ? Mechanik powiedział, że coś tu się musiało dziać ale na te objawy co wskazałem to raczej nie ma wpływu. Oglądałem pod spodem i wygląda na nie bite. W każdym razie - czy istnieje jakaś opcja poprawy konta nachylenia koła w HC? przednie opony miał starte od zewnątrz jak go kupiłem. Zaraz potem wymieniłem i póki co zrobiłem 500 km więc nie naturalnych śladów zużycia oponynie zauważę narazie. |
wydaje mi sie ze roznica w kacie nachylenia kola nie powinna przekraczac 0,5 stopnia na osi, ale skoro mechanik twierdzi ze to nie ma wplywa to pewnie ma racje...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Tomu
Początkujący
Dołączył: 31 Gru 2006
Posty: 189
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Zawiercie
|
Wysłany: Sob 18:40, 27 Sty 2007 Temat postu: zbieżność |
|
|
A zbieżnośc z tyłu sprawdzałeś? U mnie pływał na koleinach z powodu źle ustawionej właśnie zbiezności z tyłu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
PASCAL
Nowicjusz
Dołączył: 16 Lis 2006
Posty: 38
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: POZNAN/BERLIN
|
Wysłany: Wto 17:59, 30 Sty 2007 Temat postu: |
|
|
kochani to wszystko jest w normie tak sie dzieje na szerokich gumkach ---
przerabialem to w innych autach (peugeot 406 , audi , nissan , mazda)
na prostej nawierzchni autko biegnie prosto bez trzymania kierownicy ---jakas dziurka czy koleina i czasami wyrywa kierownice --- nie trzeba nic regulowac wymieniac --- ten typ tak ma --- tak zachowują sie auta na szerokich oponach im szersze tym badrziej to czuć.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
szczepan
Początkujący
Dołączył: 06 Lut 2006
Posty: 126
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Piaseczno
|
Wysłany: Wto 18:30, 30 Sty 2007 Temat postu: |
|
|
Dokładnie tak, w każdym samochodzie o kapciu od 205 w górę i małym profilu jest to samo. Po prostu koleiny
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Tomu
Początkujący
Dołączył: 31 Gru 2006
Posty: 189
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Zawiercie
|
Wysłany: Wto 22:04, 30 Sty 2007 Temat postu: zbieżnosć |
|
|
tak-ale nie powinno rzucać na boki przy najmniejszych nawet nierównosciach. U mnei po regulacji zbieżności z tyłu W OGÓLE nie wystęuje takie zjawisko,a wczesniej było to nie do zniesienia...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
b3_acid
Mistrzunio
Dołączył: 12 Lis 2006
Posty: 364
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Wto 22:50, 30 Sty 2007 Temat postu: |
|
|
jazda w koleinach to subiektywne odczucie, jeden twierdzi ze sciaga drugi ze nie itd... bardziej chodzi ze wartosci ktore podal Danilo w pierwszym poscie wskazuja ze cos jest nie tak...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
szczepan
Początkujący
Dołączył: 06 Lut 2006
Posty: 126
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Piaseczno
|
Wysłany: Śro 18:13, 31 Sty 2007 Temat postu: |
|
|
okay, w takim razie należy się zastanowić dlaczego jest nie tak? a może był bity czy coś, dlatego te wartości odbiegają do fabrycznych
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|